info@emblemakeszites.hu

Ügyfél vs. tervező kommunikáció

Hogyan kell együttműködni egy grafikussal: tippek a projekt legjobb eredményéhez

Megvan a grafikus a projekthez. Most hogyan tovább? A remek eredmény biztosítása érdekében hogyan tudom elmagyarázni, hogy mit kell nekem?

A kommunikációs buktatókat így kerülheti el zökkenőmentesen!

Csak pontosan. Ne adjon nem egyértelmű, homályos választ. Amikor elindít egy projektet, először magában kell megválaszolnia egy csomó kérdést. Például ez a mondat nem sok eredményre fog vezetni "Szeretném, ha a logó profinak, hitelesnek és kreatívnak tűnne." Ezek a szavak nagy dolgokat jelenthetnek Önnek, de a tervezőnek ennél pontosabb meghatározásra lesz szüksége. Szakembert vett fel, így már azt gondolja, hogy az eredmény „profi” lesz. A logó valóban tükrözni fogja az Ön márkáját, így „hiteles” lesz. A tervező mindig valami újat készít, ezért a munka „kreatív” lesz, de így nem azt fogja kapni, amit pontosan szeretne látni. Próbálja pontosan behatárolni azt, amire szüksége van. Amennyiben nem tudja szóban, vagy írásban kifejezni magát, ez esetben gyűjtsön inkább vizuális példákat, amelyek megalapozzák az Ön elképzelését. 

 Legyen következetes. Ne adjon ellentmondó válaszokat.

A szóhasználatunk néha megtréfálhat bennünket. Ami Önnek egyértelmű az nekünk ellentmondásos lehet. Ne írja le ideális logóját „megszemélyesítve”, mert ezek ugyan mind jól jangzó szavak, de ebből még nem fog kiderülni számunkra, hogy Önnek mi kellhet: egyenes, görbe, esetleg kerek? Gondolja át alaposan a kérdéseinkre adott válaszokat, és győződjön meg arról, hogy a kifejezések amiket leír, azok pontosan fedik az elgondolását. 

Küldje el egyszerre az összes projektinformációt. Kerülje a részletet.

„- Itt van a prospektusunk első példánya. Amikor megírjuk, elküldöm a másikat, és a fényképeket is hozzá, amint a fényképésztől megkapjuk őket”.

Küldjön el mindent egyszerre, így sok felesleges munkától kíméli meg magát és minket is. Esetleg, ha mégis változtatni kell valahol, akkor azt mi már csak javítani tudjuk, ami idő és pénz mindkettőnknek! 

Legyen aktív, ne tűnjön el!

Kész a ragyogó dizájn megy az e-mail. Aztán várjuk a választ. Csak várunk... Jön a bizonytalanság. Az anyag megérkezett vajon? Szabadságon van? Meghalt? Bizonyosság és kétkedés üti fel a fejét nálunk: biztos nem tetszettek a tervek. Bár ez utóbbi igaz lehet (olvasson tovább), egy gyors e-mail válaszadás megnyugtató lehet számunkra: „Csodálatos; köszönöm! Áttekintem a csapattal, és hamarosan kapcsolatba lépünk veled. Az ilyesfajta visszajelzés fontos számunkra, és Önnek is! A nagy késés miatt elkezdünk egy másik projektet, így az Ön munkája esetleg csúszni fog, mert nem tudjuk garantálni, hogy azonnal elővesszük újra. 

Csak azoknak mutassa a grafikai terveket, akik tudják miről van szó

Hacsak nem tudják, hogy miről is van szó, és az eddig elkészült grafikai anyag gondolatmenetét, ne kérje meg a barátokat és rokonokat, hogy kritizálják a tervet. Véleményük szubjektív és valószínűleg haszontalan lesz. (Anya kedvenc színe a piros, de ez nem azt jelenti, hogy a logónak is ilyennek kellene lennie.) 

Válassza ki azt a tervet amelyik tetszik. Több dizájn összegyúrása nem szerencsés

Frankenstein-i stílus: így hívják a tervezők azt, amikor az ügyfél többféle grafikai tervet akar egyesíteni. A kapott hibrid szinte mindig gyengébb, mint az eredeti koncepció. Igen, előfordulhatnak olyan esetek, amikor az egyik terv egyik aspektusa sikeresen alkalmazható a másikra, de mégis a legjobb megoldás valószínűleg, ha kiválaszt egy önálló grafikai tervezetet és a többit elengedi. 

Írja körbe a kívánt eredményeket. Ne adjon pontos megoldásokat.

Amikor egy terv korrekcióra szorul, magyarázza el a kívánt eredményt, ahelyett, hogy megmondja mit kellene pontosan csinálni.  A „Tedd vastagabbá ezt a mondatot” helyett próbálja ki ezt: „Ez az ötlet fontos, ezért ennek a mondatnak jobban ki kell emelkednie a többi közül. Ezután hagyja, hogy a tervező kitalálja a legjobb módját ennek. Talán nagyobb lehet a szöveg, vagy más színű, esetleg dőlt. Más betűtípussal vagy egy doboz belsejében jobban nézhet ki. Valószínűleg több (és jobban kinéző) ötleteink lesznek, mint Önnek, ezért hagyja, hogy a tervező legyen a vezető. 

 Kérjen új ötleteket. Ne mondja azt, hogy nem tetszik ez a dizájnt.

"Nem tetszik" Egy tapasztalt profinak is elmegy a kedve az „élettől” egy ilyen kijelentés után. Tervezője vért, verejtéket és könnyeket öntött a műbe, ezért kerülje el az ilyen elutasítását. Ehelyett beszéljen arról, hogy a tervezés mely szempontjai felelnek meg a projekt célkitűzéseinek, és melyek még nem illeszkednek egymáshoz. Ezután kérdezze meg, hogy a tervezőnek van-e más ötlete a cél elérésének mikéntjéről. A tervezők felbuzdulnak, ha ötleteket kérnek tőlük! 

Mi történik, ha megszegi az összes szabályt?

Ne aggódjon. Egy tapasztalt tervező továbbra is hasznos információkat tud Öntől kapni. Ehhez azonban extra időre és energiára van szükség, ami belemehetett volna a tervezésbe. Legyen csak egy kicsit figyelmesebb a kommunikációjában, és a projekt zökkenőmentesen halad majd tovább. (És valószínűleg a kedvenc ügyfelük lesz.)


 Keresés

Kapcsolat

Kérje ajánlatunkat!

Megrendelőinknek testre szabott grafikai és nyomdai megoldásokat kínálunk.

Fájlok böngészése
A méret limit az egyes file-okra: 10.0 MB

    Iratkozz fel hozzánk!

    A honlapunkra sorra érkeznek az újabb és újabb témák sok témakörben, ami hasznos segítség lehet vállalkozása marketing eszközei erősítésében. Ha nem szeretne lemaradni róluk, akkor iratkozzon fel értesítőnkre itt...

    Please enable the javascript to submit this form

    Híreink mellett néha akcióinkat is házhoz küldjük hírleveleink által! Ne hagyja ki!